Όλα τα σχετιζόμενα καλώδια φόρτισης και τύποι βυσμάτων
Το καλώδιο φόρτισης Mode 2 είναι διαθέσιμο σε διαφορετικές εκδόσεις. Συνήθως το καλώδιο φόρτισης Mode 2 για σύνδεση με μία συνηθισμένη οικιακή πρίζα παρέχεται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Οπότε, εάν είναι απαραίτητο, οι οδηγοί μπορούν να φορτίσουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα σε οικιακή πρίζα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η επικοινωνία μεταξύ του οχήματος και της θύρας φόρτισης παρέχεται μέσω ενός κουτιού μεταξύ του βύσματος σύνδεσης (ICCB In-Cable Control Box). Η πιο προηγμένη έκδοση είναι ένα καλώδιο φόρτισης Mode 2 με βύσμα για διαφορετικές πρίζες CEE, όπως το NRGkick. Αυτό σας επιτρέπει να φορτίζετε πλήρως το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο, ανάλογα με τον τύπο βύσματος CEE, σε σύντομο χρονικό διάστημα έως και 22 kW.
Το καλώδιο φόρτισης Mode 3 είναι ένα καλώδιο σύνδεσης μεταξύ του σταθμού φόρτισης και του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στην Ευρώπη, το βύσμα τύπου 2 έχει οριστεί ως πρότυπο. Για να επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με βύσματα τύπου 1 και τύπου 2, οι σταθμοί φόρτισης είναι συνήθως εξοπλισμένοι με υποδοχή τύπου 2. Για να φορτίσετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο, χρειάζεστε είτε ένα καλώδιο φόρτισης τρόπου λειτουργίας 3 από τον τύπο 2 έως τον τύπο 2 (π.χ. για το Renault ZOE) είτε ένα καλώδιο φόρτισης τρόπου λειτουργίας 3 από τον τύπο 2 έως τον τύπο 1 (π.χ. για το Nissan Leaf).
Το βύσμα τύπου 1 είναι μονοφασικό βύσμα που επιτρέπει φόρτιση επιπέδων ισχύος έως 7,4 kW (230 V, 32 A) Το πρότυπο χρησιμοποιείται κυρίως σε μοντέλα αυτοκινήτων από την ασιατική περιοχή και είναι σπάνιο στην Ευρώπη, για αυτό υπάρχουν πολύ λίγοι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης τύπου 1.
Ο κύριος τομέας διανομής του τριφασικού βύσματος είναι η Ευρώπη και θεωρείται το βασικό μοντέλο. Σε ιδιωτικούς χώρους, τα επίπεδα ισχύος φόρτισης έως και 22 kW είναι κοινά, ενώ επίπεδα ισχύος φόρτισης έως και 43 kW (400 V, 63 A, AC) μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Οι περισσότεροι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης είναι εξοπλισμένοι με υποδοχή τύπου 2. Όλα τα καλώδια φόρτισης της λειτουργίας 3 μπορούν να χρησιμοποιηθούν με αυτό, και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να φορτιστούν με βύσματα τύπου 1 και 2. Όλα τα καλώδια λειτουργίας 3 στις πλευρές των σταθμών φόρτισης διαθέτουν τα λεγόμενα βύσματα Mennekes (τύπος 2).
Το CCS είναι μια βελτιωμένη έκδοση του βύσματος τύπου 2, με δυο πρόσθετες επαφές για σκοπούς γρήγορης φόρτισης και υποστηρίζει επίπεδα ισχύος φόρτισης AC και DC (επίπεδα ισχύος φόρτισης εναλλασσόμενου και συνεχούς ρεύματος) έως και 170 kW. Στην πράξη, η τιμή συνήθως είναι περίπου 50 kW.
Αυτό το σύστημα γρήγορης φόρτισης αναπτύχθηκε στην Ιαπωνία και επιτρέπει χωρητικότητα φόρτισης έως 50 kW στους κατάλληλους δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Οι παρακάτω κατασκευαστές προσφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβατά με το βύσμα CHAdeMO: BD Otomotive, Citroën, Honda, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Tesla (with adaptor) and Toyota.
Για τον υπερ-φορτιστή της, η Tesla χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη έκδοση του βύσματος Mennekes τύπου 2. Αυτό επιτρέπει στο μοντέλο S να επαναφορτιστεί στο 80% εντός 30 λεπτών. Η Tesla προσφέρει δωρεάν χρέωση στους πελάτες της. Μέχρι στιγμής δεν υφίσταται δυνατό να φορτιστούν άλλες μάρκες αυτοκινήτων με υπερ-φορτιστές Tesla.
Επίπεδα ισχύος φόρτισης έως 3,7 kW (230 V, 16 A) μπορεί να επιτευχθεί με μία οικιακή πρίζα με την κατάλληλη ασφάλεια. Το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο θα φορτιστεί μέσω καλωδίου φόρτισης Mode 2. Σίγουρα θα συνιστούσαμε μέγιστη ισχύ φόρτισης 2,3 kW (230 V, 10 A) εάν η πρίζα δεν έχει ελεγχθεί εκ των προτέρων. Οικιακές πρίζες μπορούν επίσης μερικές φορές να βρεθούν σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Αυτή η μέθοδος φόρτισης είναι διαθέσιμη για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το βύσμα CEE διατίθεται στις ακόλουθες παραλλαγές:
*Κατάργηση εγγραφής οποιαδήποτε στιγμή